Kiki the koala!
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΕΑΝ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Το εκπαιδευτικό υλικό αναπτύσσεται με βάση τις θεματικές του προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Η προσέγγιση που υιοθετήσαμε ως καταλληλότερη για τη συγκεκριμένη ηλικία και το εκπαιδευτικό πλαίσιο είναι η Ολιστική Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας- CLIL (Content and Language Integrated Learning) που σημαίνει πως δίνεται ταυτόχρονα έμφαση στη γλώσσα/επικοινωνία και σε κάποιο άλλο θεματικό πεδίο, ακολουθώντας, εξάλλου, τη διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση που εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο. Άρα, όλα τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά σενάρια είναι εκπαιδευτικά σενάρια CLIL. Τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά σενάρια ανταποκρίνονται στη φιλοσοφία του προγράμματος ΕΑΝ, συμφωνούν με το ιδιαίτερο πλαίσιο και το Πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου, λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, ενσωματώνουν τις πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους για την εκμάθηση γλωσσών και αξιοποιούν παιδαγωγικές πρακτικές του νηπιαγωγείου καθώς και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Επιπλέον, τα σενάρια προσφέρουν ένα πλαίσιο μάθησης με νόημα και σκοπό ώστε οι δραστηριότητες να μη λειτουργούν απομονωμένα στη μαθησιακή διαδικασία.
Έτσι, οι εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας θα έχουν μια καλύτερη εικόνα για το πώς μπορούν να ενταχθούν λειτουργικά οι δημιουργικές δραστηριότητες των Αγγλικών στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και να αναπτύξουν μεθοδολογικά και παιδαγωγικά εργαλεία για την προσαρμογή των προτεινόμενων δραστηριοτήτων και του σχετικού υλικού στις συνθήκες της δικής τους τάξης. Το υλικό θα αποτελείται από:
- ενδεικτικά εκπαιδευτικά σενάρια και δραστηριότητες
- τραγούδια
- ψηφιακά παιχνίδια, ψηφιακές ιστορίες, κτλ.
- εποπτικό υλικό (π.χ. καρτέλες αναφοράς).
Βασικός στόχος είναι το εν λόγω υλικό να παρέχει στήριξη στους/στις εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εφαρμογή της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία, με τη δημιουργία ενδεικτικού εκπαιδευτικού υλικού (αποθετήριο). Το υλικό που θα είναι διαθέσιμο στους/στις εκπαιδευτικούς θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε αυτούσιο ή και με τις απαραίτητες προσαρμογές, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών.
Επιπρόσθετος στόχος είναι ο εμπλουτισμός, η αξιολόγηση αλλά και η αναθεώρησή του με βάση τα σχόλια των εκπαιδευτικών και το πιλοτάρισμα του υλικού, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν στη διάθεσή τους μία δεξαμενή ιδεών και δραστηριοτήτων προς χρήση στην τάξη.