Η επιμόρφωση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών ΠΕ06 και ΠΕ60 υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ)» με κωδικό ΟΠΣ 5093563 στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», με επισπεύδον Ίδρυμα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σε συνεργασία με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας (ΕΚΠΑ) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η επιμόρφωση λαμβάνει χώρα σε δύο επίπεδα (Α. και Β., βλ. Σχήμα 1) χρησιμοποιώντας μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονη και ασύγχρονη, όπως φαίνεται σχηματικά στο Σχήμα που ακολουθεί:

Η επιμόρφωση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των εκπαιδευτικών ΠΕ06 και ΠΕ60 στοχεύει ειδικότερα στην εξοικείωσή τους με:

  • τη φιλοσοφία, τις αρχές και τα χαρακτηριστικά του προγράμματος
  • τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών προσχολικής ηλικίας και τη σύνδεσή τους με τη μαθησιακή διαδικασία στο πλαίσιο του προγράμματος εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο
  • τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του προγράμματος του Νηπιαγωγείου γενικότερα
  • το πλαίσιο εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και
  • της συνεργασίας των εκπαιδευτικών για τον σκοπό αυτό, και
  • τον σχεδιασμό και την εφαρμογή δημιουργικών δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα.

Εκπαιδευτικοί ΠΕ06 και ΠΕ60: (α) μέσω της επιμόρφωσης αναμένεται να αναπτύξουν εξειδικευμένες γνώσεις σε σχέση με τη φιλοσοφία, τις αρχές και τη μεθοδολογία της εισαγωγής των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο και δεξιότητες που αφορούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων, (β) θα υποστηριχθούν στην εφαρμογή του προγράμματος και θα ενισχύσουν την επάρκειά τους αναφορικά με τα αντικείμενα της επιμόρφωσης, (γ) θα αναπτύξουν δίκτυα πρακτικής μέσα από τη χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος της επιμόρφωσης και των άλλων δράσεων του προγράμματος ενισχύοντας τη συνεργατική κουλτούρα του Νηπιαγωγείου, (δ) θα αναπτύξουν δεξιότητες αυτοαξιολόγησης χρησιμοποιώντας τα σχετικά εργαλεία του προγράμματος.

Στελέχη εκπαίδευσης ΠΕ06 και ΠΕ60: (α) μέσω της επιμόρφωσης αναμένεται να αναπτύξουν εξειδικευμένες γνώσεις σε σχέση με τη φιλοσοφία, τις αρχές και τη μεθοδολογία της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο και δεξιότητες που αφορούν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων, (β) θα υποστηριχθούν σε σχέση με τον ρόλο τους ως μέντορες και κριτικοί φίλοι σε σχέση με την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή του προγράμματος και θα ενισχύσουν την επάρκειά τους αναφορικά με τα αντικείμενα της επιμόρφωσης, (γ) θα αναπτύξουν δίκτυα πρακτικής μέσα από τη χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος της επιμόρφωσης και των άλλων δράσεων του προγράμματος.

Μαθητές και μαθήτριες: (α) θα λάβουν ποιοτική εκπαίδευση σε ό,τι αφορά την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο μεγιστοποιώντας τα οφέλη της προσχολικής εκπαίδευσης σε σχέση με την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, (β) θα αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που αφορούν την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και θα εξοικειωθούν με διάφορα πολιτισμικά προϊόντα που σχετίζονται με την κουλτούρα της γλώσσας, (γ) θα αναπτύξουν πολυγλωσσική επίγνωση και θετική στάση στο διαφορετικό και στην εκμάθηση και χρήση άλλων γλωσσών, (δ) θα αναπτύξουν την ταυτότητα του παγκόσμιου πολίτη.

Ασύγχρονη επιμόρφωση συντονιστών και εκπαιδευτικών

«ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤO ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ» – Υποέργο 3 (ΙΕΠ)

Υλοποίηση Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης στο πλαίσιο της ασύγχρονης εκπαίδευσης (υλικό από Υποέργο 1 που δημιούργησε η ομάδα του ΑΠΘ).

Σύνδεσμος: https://elearning.iep.edu.gr/study/?lang=el

Ομάδα ασύγχρονης επιμόρφωσης
Θωμαή Αλεξίου
Καθηγήτρια ΑΠΘ
Επιστημονικά Υπεύθυνη - Συντονισμός
Ελένη Αγαθοπούλου
Καθηγήτρια ΑΠΘ
Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου
ΕΔΙΠ ΑΠΘ
Δόμνα Κακανά
Καθηγήτρια ΑΠΘ
Iωάννης Καρράς
Αναπλ. Καθηγητής Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Μαρίνα Ματθαιουδάκη
Καθηγήτρια ΑΠΘ
Αναστάσιος Πασχάλης
ΕΤΕΠ ΑΠΘ
Ευθυμία Πεντέρη
Επικ. Καθηγήτρια ΔΠΘ
Αρετή-Μαρία Σουγάρη
Αναπλ. Καθηγήτρια ΑΠΘ
Λεωνίδας Φραγγίδης
Επίκ. Καθηγητής ΔΠΕ
Γιώργος Ψαθάς
Υπ. Διδάκτορας ΑΠΘ