Η Πεντέρη Ευθυμία είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία με γνωστικό αντικείμενο Κοινωνική Παιδαγωγική και εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση. Συμμετείχε ως ερευνήτρια σε διεθνή και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα: (α) Collaborative Research Project (CRP) με αντικείμενο τη μελέτη της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου (Υπεύθυνος Ελληνικής Συμμετοχής: Καθ. Ρεκαλίδου Γαλήνη), (β) πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ Προσαρμογή της Κλίμακας Strategy Inventory for Language Learning (S.I.L.L.) και προσδιορισμός του προφίλ στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης ξένης γλώσσας μαθητών Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης (Υπεύθυνος προγράμματος: Καθ. Ζ. Γαβριηλίδου), (γ) διεθνές ανταγωνιστικό ερευνητικό πρόγραμμα κοινοπραξίας 9 πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από 7 χώρες Curriculum Quality Analysis and Impact Review of European ECEC [CARE] (Ευρωπαϊκή Ένωση -FP7-SSH-2013-2 Collaborative Projects & Coordination and Support Actions), το οποίο αναφέρονταν στη μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων και των δεικτών ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση (Υπεύθυνος Ελληνικής Συμμετοχής: Καθ. Πετρογιάννης Κωνσταντίνος), (δ) διεθνές ανταγωνιστικό ερευνητικό πρόγραμμα κοινοπραξίας 17 πανεπιστημιακών ιδρυμάτων/φορέων από 11 χώρες (Ευρωπαϊκή Ένωση (project id: 727069) H2020-EU.3.6.1.2.) Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society [ISOTIS], με στόχο την μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων και του εκπαιδευτικού έργου για την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση (Υπεύθυνος Ελληνικής Συμμετοχής: Καθ. Πετρογιάννης Κωνσταντίνος), (ε) PARTICIPA: Εργαλεία επαγγελματικής ανάπτυξης για την υποστήριξη των δικαιωμάτων ενεργού συμμετοχής των παιδιών σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, Erasmus+ με τη συμμετοχή 6 Πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων από 4 ευρωπαϊκές χώρες (Υπεύθυνος Ελληνικής Συμμετοχής: Καθ. Πετρογιάννης Κωνσταντίνος). Είναι επόπτρια και επιστημονικά υπεύθυνη για τη συγγραφή του Προγράμματος Σπουδών του νηπιαγωγείου. Είναι μέλος της Ομάδας Έργου του ΙΕΠ για την πιλοτική εφαρμογή της Εισαγωγής των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Συμμετέχει ως Σύμβουλος-Καθηγήτρια στο ΜΠΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης του ΕΑΠ στη Θεματική Εξέλιξη του Παιδιού στο Κοινωνικό Περιβάλλον τα τελευταία 5 έτη. Στα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εντάσσονται η συνεργασία σχολείου-οικογένειας-κοινότητας, η κοινωνικο-πολιτισμική μάθηση και εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες, η προαγωγή της συναισθηματικής ευημερίας και του δικαιώματος της ενεργού συμμετοχής των μικρών παιδιών στην προσχολική εκπαίδευση, η δια βίου επαγγελματική μάθηση.